A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустський ліцей №3
Хустської міської ради Закарпатської області

Перша психологічна допомога дітям

Дата: 13.12.2023 14:12
Кількість переглядів: 60

Перша психологічна допомога дітям

       Перша психологічна допомога (далі – ППД) – це сукупність заходів загальнолюдської підтримки та практичної допомоги ближнім, які відчувають страждання і потребу.

       ППД надається відразу після катастрофи, тоді, як базові потреби людини вже задоволені, а в разі потреби постраждалого може надаватися й після цього (бажано протягом тижня після подій). Після катастрофи в постраждалих можуть з’являтися проблеми, яких раніше ніколи не було.

      ППД може надати не лише професійний психолог, а й інший спеціаліст, зокрема, вчитель, який знайомий з правилами надання першої психологічної допомоги.

     ППД призначена для дітей, які знаходяться в стані дистресу в результаті щойно пережитої або поточної важкої кризової події. Не можна нав’язувати допомогу тим, хто її не бажає, але завжди треба бути з тими, хто, можливо, захоче отримати підтримку. ППД – найчастіше це одноразове короткочасне втручання в життя людини.

ППД можуть потребувати:

  • дорослі та діти, які пережили психологічну травму;
  • дорослі та діти, які отримали поранення в результаті катастрофи;
  • дорослі, які після катастрофи не можуть потурбуватися про себе та своїх дітей;
  • особи, які після пережитої катастрофи можуть нанести шкоду собі та оточуючим.

ППД надають в будь-якому безпечному місці. Для роботи з дітьми бажано обладнати окреме місце. ППД не надають у присутності сторонніх осіб.

 

Етика надання ППД:

  • Бути чесним з постраждалим.
  • Поважати думку постраждалого.
  • Звільнитися від власних стереотипів.
  • Поважати етнокультурні, гендерні особливості.
  • Не пропонувати жодних матеріальних благ.
  • Не обіцяти того, що не можеш виконати.
  • Не пропонувати допомогу насильно.
  • Пояснити, що допомогу можна при бажанні отримати пізніше.

Перша психологічна допомога в умовах навчального закладу включає наступні аспекти:

  • ненав’язливе надання практичної допомоги та підтримки;
  • оцінювання потреб і проблем;
  • надання допомоги в задоволенні мінімальних потреб;
  • уміння вислуховувати дітей, але не примушуючи їх говорити;
  • уміння втішити і допомогти дитині заспокоїтися;
  • надання допомоги в отриманні інформації, встановленні зв’язку з відповідними службами і структурами соціальної підтримки;
  • захист від подальшої шкоди.

Завдання ППД:

  • формувати відчуття безпеки, зв’язку з іншими людьми, спокою і надії;
  • сприяти доступу до соціальної, фізичної та емоційної підтримки;
  • зміцнювати віру в можливість допомогти собі та оточуючим;
  • сформувати у дитини розуміння того, що надзвичайна подія, свідком або учасником якої вона була, закінчилась і не становить більше загрози.

Перша психологічна допомога сприяє кращій адаптації дитини до нових умов проживання та навчання. Підтримка дитини з боку родини, учителів та інших осіб з найближчого її оточення є одним з найважливіших чинників, що сприяють нормальному подальшому розвитку та відновленню дитини після переживання травматичного досвіду.

Фото без опису

 

                                              Джерело: Соціально-педагогічний та психологічний  супровід навчально-виховного процесу в умовах військового конфлікту в Україні. Методичний посібник для практичних психологів та соціальних педагогів навчально-виховних закладів/Автор-укладач Петринко Л.В. Броди: РМК, 2017,- 61с.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора